fbpx

De perfecte warming-up

Wees eens eerlijk….. In de warming-up doe je eigenlijk maar wat of niet?

Bijna iedereen slaat het mobiliseren en activeren over, gaat even een paar rondjes rennen of fietsen en vindt zichzelf dan wel warm genoeg.

Dan nog een paar willekeurige rek- en strekoefeningen en gaan.

Wil je een goede warming up?

Zorg er dan voor dat hij er zo uit ziet:

1. Circuleren (hartslag omhoog, doorbloeding) 10 min

2. Mobilisatie (losmaken van de gewrichten) 3 min

3. Activatie (losmaken van de spieren) 2 min

4. Externe prikkel (scherp stellen) d.m.v. coƶrdinatie 3 min

5. Sportspecifiek (bezig gaan met wat je wil

doen, rustig opbouwen) 2min

De perfecte warming up kan wel 20 minuten duren.

Let op! Met name bij het mobiliseren en activeren zul je je veel losser voelen. Je gaat oefeningen veel beter uit kunnen voeren en je hebt minder kans op blessures. Doe dit ook tijdens home workouts. Besef hoe stijf je wordt na een hele dag achter je bureau. Als je mobiliteit goed is, zal je techniek tijdens de krachtoefeningen ook beter gaan. Zo kom je uiteindelijk sneller wat hoger in gewicht en voorkom je eventuele blessures.

De transformatie van Amarins

Bizarre transformatiešŸ˜± Afgelopen maanden heb ik Amarins mogen begeleiden bij het afvallen. Na haar zwangerschap wilde ze graag bezig met haar lifestyle zonder dat dit

De transformatie van Danny

Resultaat 90 dagen challengešŸ¤©šŸ’Ŗ 90 dagen lang heb ik Danny mogen begeleiden om zoveel mogelijk vetmassa kwijt te raken en zoveel mogelijk spiermassa te behouden.